luni, 6 iulie 2015

Vacanta la Roma - Piazza di Spagna


Unul din cele mai populare locuri din Roma este Piața Spaniola, numita dupa ambasada Spaniei pe lânga Papa de la Roma care-si are sediul aici, în centrul Romei. Piata are un farmec aparte datorita arhitecturii cladirilor si al monumentelor ridicate aici.
Sirul elegant de trepte, numite Scalinata della Trinita dei Monti - popular Scarile Spaniole, conduc spre biserica franceza Trinita dei Monti. Diferența de înălțime între piața si terasa superioara este de 23 metri si lungimea totala a sirului de trepte este de 68 metri.
La baza scarilor se gaseste Fontana della Barcaccia, o fântana decorativa sub forma de barca, în amintirea inundatiilor din anul 1599. Legenda spune ca dupa ce Tibrul si-a retras apele în matca, pe acest loc ar fi ramas o barca.
În linie dreapta, la doar câtiva pasi de fântâna se afla Colonna dell'Immacolata - monument ridicat în anul 1857 pentru a celebra dogma conceperii imaculate. Columna, gasita într-o mânastire din Roma în anul 1777, sustine statuia Fecioarei Maria.

Celor care s-au încumetat sa urce cele 137 trepte pâna pe terasa din fata bisericii romano-catolice Trinita dei Monti li se ofera în recompensa o frumoasa priveliste asupra pietei.
În anul 1789, în fata bisericii a fost amplasat Obelisco Sallustiano - construit din cuarţ roz, dupa modelele egiptene. Acest obelisc a apartinut Grădinilor lui Sallust (secolul I î.Hr.) din apropiere Portii Salaria pe vremea Impreriului Roman.
Biserica gotica a fost ridicata pe locul unei capele, constructia a început în anul 1502 si a durat peste 80 de ani. Biserica are doua turnuri cu clopote. Fatada renascentista era în curs de restaurare la începutul lunii iunie a.c.
Interiorul bisericii contine numeroase lucrari de pictura - printre acestea, doua semnate de Daniele da Volterra, elev al lui Michelangelo.

Direct în piata, la baza scarilor se afla Casa memoriala Keats-Shelley, deschisa ca muzeu în cinstea celor mai importanți reprezentanți ai romantismului englez - poetilor John Keats si Percy Bysshe Shelley, care au locuit aici la începutul secolului al- XIX-lea.
Muzeul gazduieste una dintre cele mai mari colectii din lume de scrisori, manuscrise si picturi apartinând celor doi poeti, deasemenea numeroase manuscrise semnate de Mary Shelley, William Wordsworth, Joseph Severn și Oscar Wilde. Biblioteca muzeului, specializata pe romane si poeme de dragoste în limba engleză, contine aproximativ 8.000 de volume, incluzând numeroase ediții princeps.

Daca sorele te-a naucit si simti ca piciorele ti s-au înmuiat, atunci intra pentru o ceasca de ceai recomfortant în Babington's tea room. Imediat cum pasesti în restaurant simti ca îti merge mai bine. Saloanele climatizate, decorate în stilul Belle Époque îti creaza impresia ca ai facut un salt în timp. Am savurat atmosfera servind Earl Grey Tea si câte un crumpet cu glazura de lamâie.
Fondat în anul 1893 de englezoaicele Isabel Cargill și Anne Marie Babington, localul a avut înca de la început succes, oferind ceaiuri (în momentul fondarii localului Babington, în Italia ceaiul nu putea fi cumparat decât în farmacii), dulciuri si câteva feluri de mâncare cu specific englezesc. A supravietuit celor doua razboaie mondiale, nu s-a lasat afectat de aparitia retelelor fast-food si nici de diversele crize economice. Îsi întâmpina oaspetii mereu cochet, cu flori proasepe pe masa.
În holul de la intrare este un stand care ofera spre cumparare mai mult de o sută de soiuri de ceai!

16 comentarii:

  1. Este locul în care niciodată nu se găsește praf. ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Fara nici un dubiu, eleganta e principala caracteristica a acestei piețe ...;)
    Iar un ceai as spune ca e oricând binevenit!
    Pup!;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, asa este. Frumoasa si eleganta, aceasta piata ofera multe posibilitati de a petrece câteva clipe deosebit de placute.
      Ceaiul pe vreme de vara este foarte indicat... In plus, eu iubesc gustul de lamâie :))
      pup draga mea :-*

      Ștergere
  3. Ceai si Belle Époque = sublim. O zi superba!:*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, atmosfera din acest restaurant a fost deosebit de placuta, am ramas cu o amintire excelenta :)
      pup Florina draga, o zi faina! :-*

      Ștergere
  4. imi amintesc ca urmaream la tv in anii '90 prezentarile de moda care aveau ca fundal Piazza di Spagna...mi se parea si chiar era totul magnific...
    un ceai intr-un loc de o eleganta aacelor timpuri pe care le iubesc...ce incantare! :)

    pup draga mea draga, buna dimineata! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. prietena mea din Cluj, cea care urmeaza sa vina in vizita saptamâna viitoare, mi-a aratat cândva fotografii si mi-a povestit ca a fost odata în California, într-un local pentru servirea ceaiului, decorat tot Belle Epoque, frecventat in special de doamne (pentru domni exista salon de whiskysi trabuc ☺), unde în vestibul este pusa la dispozitia clienelor o colectie de palarii si esarfe, potrivite atmosferei acelor vremuri :) Ideea am gasit-o adorabila!
      pup draga mea draga :-*

      Ștergere
    2. ahhh...intr-un astfel de loc mi-ar placea sa mergem, ar fi grozav! :)

      Ștergere
    3. ... cine stie?!... poate ca vom gasi vreodata timp si bani sa facem o vacanta în California si, ne vom bea ceaiul doar la acel local ;)) pup

      Ștergere
  5. Roma, cartea de istorie din care faci cate un rezumat perfect! :)
    :) Tibrul a luat casele oamenilor si le-a lasat in loc o banca... Cred ca putine sunt locurile/constructiile etc. din Roma care sa nu aiba o legenda - ceea ce mi se pare excelent.
    Eeeh... ceaiul nu e favoritul meu dar in astfel de locuri n-as face mofturi :) si as bea cu multa placere, pentru ca as savura gustul epocilor trecute. :) Hm! Crumpet! ce greseala sa deschid link-ul! :)) Ma duc sa fac cativa papanasi cu mere, pana nu ajunge caldura de afara in bucatarie! :)
    Imbratisari si pupici, cu drag, si ganduri de bine de la noi pentru voi! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. stiu ca Delia a locuit la Roma, imi închipui ca ea cunoaşte în amănunţime locurile despre care eu povestesc ce am putut remarca în scurta vacanta din iunie. Mi-ar placea sa ne destainuiasca secrete-interne ale localnicilor, unde si ce s-ar mai fi putut vedea sau servi ceva deosebit.
      Oh, spui de papanasi cu mere... ce dor imi este!
      Eu astazi dupa cafeluta (si eu prefer cafeaua în locul ceaiului) m-am înfruptat dintr- un vas plin cu rozinchini (strugurei rosii) culesi proaspat de Helmut ;))
      pupici si îmbratisari de la duo pentru trio <3

      Ștergere
  6. Când am vizitat noi acest loc, era o mare de oameni adunata acolo, pe trepte, stand jos sau in picioare, urcând, coborând...e drept, ne-am dus de Paste! Daca as fi stiut macar cateva dintre lucrurile interesante scrise de tine...sau mai bine, sa ne fi fost tu ghid! Multumesc draga Carmen!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la Roma este mereu aglomerat, dar ceva mai putin aglomerat este în perioadele în care nu sunt vacante scolare :) Pup draga mea (AMR: 6 saptamâni)

      Ștergere
  7. Foarte multe aspecte de care nu prea stiu... va trebui sa mai citesc ori sa vizionez documentare!!
    ...si practic, vizitand Roma, chiar astfel, virtual, trebuie sa ai in minte ca arta, istoria, de fapt, rezida in fiecare element, strada, pavaj, cladire... (deja...incep sa filozofez!!) adica... acolo, pare ca la fiecare pas... apare cate o intrebare...gen: cine, cand, unde, de unde... cum... *_*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, exact asa este, Alexa draga :) Sentimente deosebite ne cuprind de câte ori pasim în locuri istorice... Si, cu cât ne adâncim cercetând, realizam cât de putin cunoastem... :)
      te pup ♥

      Ștergere